De exposanten van The Stone SmartFair konden zich presenteren in virtuele stands en via een bedrijfsfilm. Bezoekers konden live contact maken met de exposanten in een videoroom. Natuursteengroothandel Brachot-Hermant uit Deinze nam deel aan de virtuele beurs. Volgens marmetingmedewerker Jasper Bergeman van het Belgische bedrijf is het een goed concept in Coronatijd, maar kampte de virtuele beurs met wat kinderziektes. “Een en ander moet nog worden geperfectioneerd. Bijvoorbeeld de wachttijd om in de videoroom in contact te komen met potentiële klanten. Hierin schuilt ook het grootste verschil met een fysieke beurs. Daar kun je geïnteresseerde bezoekers zelf aanspreken als ze langs de stand lopen. Op The Stone SmartFair ligt het initiatief volledig bij de bezoeker. Ik denk dat het voor bepaalde producten, zeg maar de standaard granieten die iedereen al kent, een prima middel is. Ook is het handig om verre markten, zoals het Midden-Oosten, te kunnen bereiken. De Nederlandse en Belgische klanten komen makkelijker naar onze nieuwe Stone Gallery in Deinze. Want natuursteen moet je eigenlijk beleven, zien en voelen. En dat kan op een virtuele beurs niet.”
- Bekijk ook
- https://smartfair.live